Pavla Brychtová

Malé zamyšlení nad myšlenkami zákazníků

21. 10. 2014 6:21:14
Doučovala jsem dceru kamarádky. Mám samé syny, takže se jí ráda občas věnuju. Nicméně - o ní dnes nejde. Jde o nás o všechny - totiž o zákazníky. V její učebnici marketingu jsem se dozvěděla, že nespokojený zákazník si průměrně postěžuje dalším 11 lidem, spokojený zákazník se zmíní v průměru 3 dalším lidem.  Narazila jsem na tuto poučku - a já prostě nemohu souhlasit. Podle mě záleží, zda se jedná o muže či ženu, a také na povaze zákazníka. Žena to řekne všem!

S nadsázkou lze říci, že když vezmu do úvahy ženy, tak je to víceméně jasné. Ať je spokojená, nebo ne, řekne to všem v okolí, protože je buď chce varovat před špatným prodejcem, nebo naopak chce všem dopřát služby toho, kdo ji tak nadchl. Oni pak rádi budou chodit pro její dobré rady i v jiných záležitostech – a o to jde :-) Jsme mamky a pečovatelky - tělem i duší. Princip, že si musíme mezi sebou vše říct, funguje u nákupů rozhodně také.

Ale u mužů bych zákazníky dělila na více skupin. Muži jsou všeobecně báječní, ale často jejich chování je dáno tím, jak nahlíží na sebe sama. Proto si dovolím muže - zákazníky rozdělit do čtyř skupin.

Nejvíce rozporuplní jsou muži ješitní. Pokud se takový muž stane nespokojeným zákazníkem, tak si diskrétně stěžuje na vedení společnosti, kterou se cítí poškozen, ale ve svém okolí se nikomu nezmíní ani slůvkem. On je přece tak dokonalý, že by ho nikdo nemohl ošidit, nebo napálit. Samozřejmě v případě jeho spokojenosti se naopak zmíní velkému okolí. Musí. Potřebuje slyšet ty návaly pochval, jak dobře pořídil.

U muže - flegmatika očkávejme při dobrém i špatném obchodu v podstatě stejnou rekaci v obou případech. On neřeší, zda je se službami spokojen, nebo ne. Hlavně že se mu nějakých služeb, či zboží dostalo. Pokud možno ve slevě. Pozorujte zajímavý prvek chování flegmatiků – je jim vše v podstatě jedno, ale jak jde o peníze, tak přecijen zbystří.

Velkou skupinou jsou pesimisté a rýpalové – pokud uzavřou výhodný obchod, stále jim vrtá v hlavě, zda za tím něco nevězí. Pročítají i smlouvy zpětně, zda nenajdou něco podezřelého, i když už dávno podepsali. Pokud naopak opět narazí, jsou nespokojení, jako vždy. Nikoho pak nepřekvapuje, že si stěžují, kudy chodí. Jejich okolí je občas dokonce podezřívá, že vyhledávají špatné obchody a služby, aby si mohli stěžovat.

No a pak je zde skupina mužů ženatých, z nichž 90% má jasno  – nechají vše zařídit manželku, aby ten průšvih nebyl zase na nich... A za tu důvěru v nás, je tolik milujeme :-)

Autor: Pavla Brychtová | karma: 9.41 | přečteno: 559 ×
Poslední články autora