Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Jestli jsem dobře rozuměl, hledáte kvalitní zboží.

No - my nakupujeme maso u řezníka (někdy, pravda, trochu dražší, ale čerstvě bourané), pečivo u pekaře (toho jednoho kvalitního z pěti blízkých) a zeleninu u Vietnamců (perfektně udržovanou, několikrát denně odebrané vadné kusy a zpravidla nepatrně lacinější).

  Pokud nakupujete převážně v supermarketech, volíte a priori nekvalitu - marketing, nemarketing.

0 1
možnosti
PB

Pane Hrubý - tak to máte obrovské štěstí, že máte poblíž řezníka a pekaře :-)

My ne. Když jsem ještě neměla firmu, byla jsem zaměstnaná poblíž Václaváku, tak jsem měla oblíbeného fantastického řezníka v Jindřišské. Měli dokonce jako jedni z mála povolení prodávat tatarák. Ale nyní to mám opravdu z ruky...

Měli jsme pekařství poblíž školky, kam dávám syna, ale zkrachovalo a od července 2012 pekařství také žádné nemáme v okolí.

Zeleninu a ovoce mám naštěstí výborné v  dvoupatrovém Kauflandu na Bílé hoře - je to repre prodejna pro kontroly a dlegace, tak se opravdu kvalita vyšvihla na vysokou úroveň.

0 1
možnosti
VH

Máte pravdu. Ovšem z druhého konce: víte, kolik by přibylo nezaměstnaných, kdyby tomu tak nebylo?

1 1
možnosti
PB

Děkuji mockrát za příspěvky. Vidím, že si někdo spletl článek se stěžováním si, nebo neznalostí marketingu :-)

Musíme si ale uvědomit, že akce byly a budou. Jen za poslední půlrok je velmi nepříjemné, že silně klesá kvalita prodávaného zboží, co se týká čerstvosti a kvality (zejména právě u masa, uzenin, sýrů, ovoce a zeleniny).

Takže je jasné, že je tlak na dohnání nákladů na marketing právě zhoršením služeb. A to správné není.

Ráda bych prostě kvalitnější zboží. Akce přežiju vždy :-) Ale nechci akce na úkor kvality a dohánění peněz za marketing šizením na zboží. Studenti brigádníci by mohli vyprávět, k čemu jsou nuceni...

1 2
možnosti

Pokud OPRAVDU chcete kvalitnější zboží, jste jedna z mála. O kvalitě totiž kecá kdekdo, reálně ale zákazníci slyší (v drtivé většině) jen na cenu.

1 1
možnosti
PB

P76a55v47e58l 69B31a58c31í77k

10. 3. 2013 17:44

Omyl slevové karty přinášejí obrovský zisk a nejen proto, že by lidé nakupovali více. Nejdůležitější je sledovat chování zákazníka a jeho  potřeby, pak se dá podle toho objednávat zboží. Důležité je to zejména proto, že se v každém obchodě(městě, kraji) chovají lidé jinak.

2 2
možnosti
PB

No jasně, marketing byl a bude - chování se sledovalo odjakživa. I venkovský pekař věděl, že když bude mít v neděli zavříno, prodá v sobotu mnohem více chleba.  Ale prodejci ze začali za poslední dva roky doslova předhánět s kartami a bonusovými knížkami :-)

0 3
možnosti
LV

"Těším se na obchod, kterému to všechno dojde – a nebude nás zahrnovat akcemi" :-) 

Takový obchod by nedožil rána.

Průměrné náklady na marketing a reklamu se pohybují někde okolo 4 - 6 % obratu. Čili pokud by dodavatel své zboží o tuto částku zlevnil, rozhodně by nezískal nijak dramatickou konkurenční výhodu. A navíc by ztratil šanci o této, byť prakticky zanedbatelné, slevě informovat.

Co se týče jednorázových akčních slev - je mnoho důvodů, proč je dodavatel poskytuje. Od potřeby vyprázdnit sklady, přes snahu přitáhnout zákazníka a společně s akčním produktem mu prodat i další zboží (přimět zákazníka udělat celý nákup) až po snahu dosáhnout určitého objemu prodeje, aby dosáhl u svého dodavatele lepších podmínek.

Jinými slovy - jestliže lze občas prodávat banány za 25,- Kč, rozhodně to nelze pořád. Jistě by se cena banánu mohla ustálit na nějaké úrovni, vyšší, akčních 25,- Kč, a nižší, než zmiňovaných 35,- Kč, ale rozhodně nevěřte tomu, že by si zákazníci našli do takového obchodu cestu. Ani Vy ne, i Vy byste si došla pro ty levnější akční banány jinam.

4 2
možnosti
PB

Jeeee - je vidět, že mě neznáte :-) Já beru kolikrát dětem banány v naší večerce - cca kolem 37 za kilo. Ale ty dva banány na ráno mě už nezrujnují. jsou mamky, co si do večerky chodí pro cigarety. U nás doma nikdo nekouří, tak ušetříme :-)

0 3
možnosti

Buďte si jista, že obchodníci mají velmi dobře spočítáno, na čem se dá vydělat a snaží se ze všech sil. Konkurence mezi řetězci je dost tvrdá, dělají tedy opravdu jen to, co zákazníci chtějí. 

:-/

2 1
možnosti
PB

A dokážu si představit - že pokud by jeden obchod začal prudce snižovat a měl jednoduchý slogan "U nás žádné bonusy, u nás je vše o 10% levnější nastálo" - tak by ho možná i ostatní obchodní společnosti ukamenovaly!

0 3
možnosti

Studovat, studovat a studovat. Jinak nedokážete pochopit svět kolem sebe a budete se neustále ptát "proč" u základních otázek. Je dobře se ptát proč, ale otázky by měli být kapku hlubší.

Marketing prodává zboží. Ano, o pár procent to zboží zdraží (u některých druhů o pár desítek či stovek procent), ale získá se tím konkurenční výhoda nad ostatními. Nemusí se Vám to líbit, ale funguje to tak, je to v lidské povaze, takže žádné apely to nezmění.

7 1
možnosti
PB

Studovat, studova, studovat pane Pavle ;-D

Kdybyste přečetl až dokonce, ráda bych prostě kvalitnější zboží. Akce přežiju vždy :-)  Ale nechci akce na úkor kvality a dohánění pněz za marketing šizením na zboží. Chápete?

0 3
možnosti
IV

Milá autorko, stačilo by, kdybyste nenakupovala v řetězcích, ale u malých, drobných podnikatelů, kteří vás těmito věcmi neobtěžují. Jenže je pohodlnější nakoupit vše pod jednou střechou,ale pak nezbývá než si nestěžovat...

8 5
možnosti
PB

V místě bydliště nakupuji u dvou malých prodejců - ale jen občas - mají totiž o dost vyšší ceny. Je to dáno tím, že nenakupují v tak velkém množství, jako supermarkety.

0 12
možnosti
Foto

Pavlo, karmaR^

Ale lid je hravý a myslím, že by je to bez takových akcí ani nebavilo (taky sbíráme kartičky v Penny do alba;-D).

Karty jsem dělala: Club Card, Premia-jde tam, jako u všech podobných karet- hlavně o získání kontaktů na zákazníka - aby ho pak mohli otravovat s úvěrovými nabídkami atd...

3 5
možnosti
PB

U nás vedou Gougouni - ale kupuju u Alberta jen to, co je fakt levnější o dost, než jinde, například nyní Sunar.

Opravdu tam jde mimo jiné i o veliký byznys s dašimi daty. To se pak člověk diví, že mu pořád někdo volá se zaručeně nejlepší cenou služeb...

1 6
možnosti
  • Počet článků 144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2494x
Jsem fanoušek psaného slova, pisatel dojmů a pozorovatel dění, technik, ajtík, grafik a nadšenec do designu, fotograf a certifikovaný poradce v oblasti realit a investic, milovník umění - ale hlavně jsem mamka - a velká optimistka, která doufá, že pro náš svět ještě není pozdě ! :-)

Seznam rubrik