Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a34v49l26a 57B71r30y57c54h20t45o94v29á 5812554192655

Radost velká ;-D  Dům bude mít Praha. To jsou chvíle, kdy má člověk radost i ze zjištěné recese :-)

0/0
14.9.2013 2:38
Foto

T18o86m94á14š 32Z64d38e86c19h35o69v76s29k14ý 9278421501435

Teda takto se nechat napálit 8-o;-D;-D;-D 

http://byznys.lidovky.cz/kupuje-kellner-vilu-bratri-capku-nesmysl-jde-o-internetovou-recesi-1pr-/firmy-trhy.aspx?c=A130912_140509_ln_domov_mk

0/0
12.9.2013 16:25

P90a50v79l65a 96B79r11y69c87h28t77o33v96á 5742984102815

Že by Kellner vycouval po nátlaku lidí a institucí? A hnedka se z toho udělá internetová recese :-)

0/−1
12.9.2013 16:51
Foto

T51o32m34á95š 69Z20d39e47c45h59o80v35s15k27ý 9618771471635

Jo, na základě Vašeho blogu se Kellner rozhodl, že ho nekoupí;-D;-D;-D Raději nebudu komentovat Rv

0/−1
12.9.2013 17:18

P67a84v51l88a 24B12r61y75c20h18t85o38v94á 5762294322755

Jste dobrej naivka ;-D Kellner o tom blogu ani neví :-):-):-):-):-)

Chápejte, že je mnohem větší tlak na radnici Praha 10 - asi nevíte, co se tm dneska dělo, že??? A o těch davech občanů po včerejším článku v tisku :-)

0/−1
12.9.2013 21:41

P19a26v47l31a 40B49r28y61c29h30t44o81v10á 5252544582205

A nebo ví a bude protestovat - jak se i stalo :-) Info o Praze 10 je pravdivé, a u fotek je napsáno, že je přestavba nereálná, domek Čapkův je totiž část dvojdomku.

0/0
13.9.2013 20:17
Foto

V40á24c39l61a18v 32C43h93u10c31h61m16a 6635141168826

Vaše doufání z poslední věty bylo vyplněno. ;-)

+1/0
12.9.2013 17:43

P50a51v61l10a 42B37r45y33c36h93t81o27v92á 5192914402795

NO JÁ MOOOOOC DOUFALA, ŽE BY SE NĚCO TAKOVÉHO NEMOHLO STÁT. Nějak mi to nedávalo smysl, že by se bněco takového zničilo...Když vezmu jen občany Vinohrad a zejména ul. Bratří Čapků, tak ti by snad dokázali udělat živý řetěz při případné stavbě...

0/−1
12.9.2013 21:46
Foto

V23á11c92l13a37v 39C28h65u54c65h25m38a 6985581728926

Povedlo se. ;-D

+1/0
12.9.2013 17:22

P77e12t77r 16P34a23v49e26l 3105896385304

Přetaňme pořád řešit kraviny z minulosti... Čapek nám zanechal výrazně hodnotnější díla, než pera, soukromé fotky a barák, kde spával... myslím, že tohle by ho vůbec netrápilo...

+1/−2
12.9.2013 15:38

J36a79r66o11s90l37a50v 67T95a14c96h27o66v81s38k65y 2872930594290

Takovych baraku jsou spousty, zadny architektonicky skvost to neni. Po Capkovi nam zbylo spoustu knizek a to je dulezite.

+2/0
12.9.2013 15:30

P32a34v61l72a 14B60r48y52c83h83t37o16v39á 5192824152735

Jeho pracovny by mi bylo moc líto... Je tam jeho atmosféra a kouzlo starých časů...

0/0
12.9.2013 16:50

L74i15b48o62r 24H19o77s57a36k 3315622534176

Neni to nejaky nesmysl? Proc by PPF davala 80 mega defacto za pozemek na Vinohradech? V tech mistech musi mit hafo lepsich nabidek. Se mi nak nezda...

+1/0
12.9.2013 15:01

P60a85v38l95a 22B68r42y38c73h46t44o13v68á 5582294192805

Koukám, že není valné Vaše ponětí o tom, za kolik se dá rozprodat Čapkův majetek po kusech;-D

0/0
12.9.2013 16:52
Foto

P61e22t21r 34W61i12l81f69e19r 5514947556330

"To je to, co jsem chtěl říci: slušelo by nám víc lásky k minulosti a k starým věcem, protože v nich je zasuta spousta přímo fantastické mladosti. Jen lidé, kteří nikdy nebyli pořádně mladí, mohou považovat minulost za skladiště starých a překonaných věcí. ..." (Karel Čapek: O tradici; 1924)

+3/0
12.9.2013 13:08

P27a89v40l76a 76B30r11y22c69h46t40o93v10á 5682134582555

Ano, nádherné :-) Děkuji !!!!

0/0
12.9.2013 16:50

M60i57c48h55a68l 50K41r82e98j83č55í 1366130261473

Mimochodem, kdyby si v PPF opravdu VÁŽILI vzdělanost, neudělají z toho domu luxusní internát (jak tohle vůbec vzdělanosti přispěje?), ale právě muzeum - či by alespoň ty nejvzácnější věci z Čapkovy pozůstalosti věnovali státu např. s podmínkou toho, že musejí být někde věřejně vystaveny.

+1/−1
12.9.2013 12:46
Foto

T81o49m28á54š 71Z91d80e98c18h68o90v74s79k39ý 9608421771205

Jenže ono je to celé recese. Je to jen způsob, jak si do PPF kopnout :-/

0/0
12.9.2013 16:28

P63a89v46l17a 77B57r48y98c93h76t46o54v84á 5662304922215

Bylo by to bezva, pokud je to recese !R^

Moje radost by v tom případě neznala mezí:-)

+1/0
12.9.2013 17:15
Foto

T59o49m58á86š 62Z79d57e40c86h76o74v60s52k48ý 9508761261485

Tak někde napište, že je to fejk. Článek Vám kazí profil. Jinak jsem si procházel jiné články jsou velmi zajímavé :-)

0/0
12.9.2013 17:37

P35a10v74l71a 70B15r72y97c14h62t62o82v34á 5542864272105

Nedělejte si starosti o můj profil :-)

Článek vyjadřuje pocity po přečtení informace a jsou tam skutečné rozhovory o plánovaném využití Prahou 10.

Tak jak je, to i zůstane R^

0/−1
13.9.2013 11:58

M92i29c32h10a20l 88P75t89á79č73e47k 5506389949765

Je zajímavé, že v centru Paříže na krásném náměstí Vosges je muzeum Victora Huga v domě, kde spisovatel řadu let bydlel. Spravuje ho městská radnice, a to tak, že do expozice je vstup volný. Podobný přístup nás asi v Praze nečeká, že? Jestlipak neměl pan Tigrid pravdu, že by se Ministerstvo kultury dalo klidně zrušit – je k ničemu.

A mimochodem – bojím se, že i kdyby radnice P-10 dorovnala nabídku na 80 milionů, pro společnost pana Kellnera nebude problém přihodit...

+4/0
12.9.2013 12:28

M67i27c93h92a46l 87K78r52e23j64č75í 1946770141523

Tak si to představuji. Z toho domu by mělo být muzeum s volným vstupem. R^

+1/0
12.9.2013 12:39

M30i73c35h47a56l 56P92t48á24č20e98k 5806899419355

... a nakonec bychom si i zaplatili, v Česku jsme na to zvyklí. Ale aby vůbec bylo...

+1/0
12.9.2013 13:24

P56e74t66r 85P24a17v59e92l 3805216235764

Ale stejně ten dům napřed musela Paříž koupit...

+1/0
12.9.2013 15:35

M19i44l44a92n 97K85l37o52u72č25e89k 3480295748777

Lidé se příliš upínají k věcem, jako k nějaké modle, tak se vydraži pracovna, koupí si ji ten, pro koho má nejvyšší hodnotu, jsme si jist že 10 milionů lidí ji nikdy nevidělo, nemělo ji v plánu vidět a nebude jim scházet, Čapek psal knihy, to je jeho dílo, ne pracovna nebo barák.

+1/−3
12.9.2013 11:35

R79a81d46o16s88l20a86v 17K10l37a91u88d45a 5704808534352

Praha je jedním z nejkrásnějších měst na světě. Je to dáno tím jak je vystavěná. Naši předci byli neskutečně geniální v budování. Ať už Vyšehradu, Hradčan, Starého města, Nového města a poté i Vinohrad, Žižkova. Prvorepublikové vilky patří mezi to nejlepší co okraj historického města nabízí. Zbourání kteréholiv z nich, je jedno jestli stojí na Ořechovce, nebo na úpatí Vinohrad, představuje pro město obrovskou ztrátu, bez ohledu na to, jestli v ní bydlel Čapek, nebo Franta Novák. To že se jedná o tak slavnou stavbu pochopitelně její význam ještě umocňuje.

+3/0
12.9.2013 11:58

M42i79l83a13n 79K27l11o94u62č87e62k 3410835288657

Naši předci byli hlavně daleko méně omezováni v tom, co si postaví nebo co zbourají, neměli dokonce žádné komise, které by jim začaly kecat do toho, že přestavěli renesanční stavbu na barokní apod.

+1/0
12.9.2013 12:07
Foto

V49á38c79l20a43v 15C34h65u31c36h43m65a 6165961918816

No, těší mně, že aspoň na něčem se my dva shodneme.R^

0/0
12.9.2013 14:06

J91o70s64e15f 49L90e73i98n64e45r 8217369327342

Vidím to podobně R^

+1/−1
12.9.2013 9:21

P75a26v18l35a 48B16r90y69c20h30t18o23v61á 5762454602935

:-) Mnoho lidí to podobně cítí, tak snad se bude moci něco zachránit...

+1/−1
12.9.2013 9:40
Foto

V96á70c15l69a70v 29C23h25u58c63h79m55a 6965931978436

Myslím, že pokud se Karel Čapek obrací v hrobě, tak to není kvůli jeho domu, ale kvůli tomu co nyní reprezentuje český národ. I prodej tohoto domu je přímým důsledkem ztráty morálky, cti, vzdělanosti, sebedůvěry a hrdosti většiny obyvatel českého národa.

+2/−1
12.9.2013 8:39

P96a60v27l56a 79B57r84y90c32h59t43o95v36á 5382964632135

Děkuji za výstižné doplnění článku. Tyto vlastnosti bohužel opravdu mají vliv na to, co se s dílem stane. Dům dejme tomu, ale pracovna by mohla být kompletně převezena do muzea nebo památníku písmenictví....  (I když místní jsou také dost pohoršení tím, že místo domu, který stylově zapadá do staré zástavby Vinohrad, budou muset koukat na železo-betonové monstrum..)

+1/−1
12.9.2013 8:45
Foto

V51á23c65l26a63v 14C95h94u19c88h52m20a 6235231368196

Karel Čapek by si zasloužil, aby byl zachován dům jako takový. Ale nejsem si jist, že by o to v dnešních podmínkách sám stál. Možná by dnes raději volil to Švýcarsko.

0/−1
12.9.2013 8:51

P78a63v25l27a 14B24r48y84c24h47t20o84v26á 5882294652255

Cestoval po světě a netajil se tím, že se vždy rád vrátil a miloval to zde. Neutekl ani, když zde byli nacisti a psal proti nim. Nebál se o sebe, ale o svoji zem. Myslím, že v dnešní době by takový člověk byl také bojovníkem za lidskost a morální hodnoty... :-)

+1/−1
12.9.2013 8:53

J51i55ř79í 42P27l42a55v30s61k69ý 9680416801189

mohu se zeptat na to, co KONKRETNE je z pohledu soukromeho investora spatneho na pristupu "prodat nejvyssi nabidce" ? vy nepracujete tam, kde vam za vasi praci nejlepe zaplati ? pokud ano, proc by se mel libovolny jiny clovek, pripadne firma, chovat jinak ?

+2/−1
12.9.2013 7:15

P46a17v85l56a 74B81r45y98c36h73t79o12v25á 5932214772305

Pane Plavský - tak s tímto zrovna u mne nepochodíte :-) Já pracuji na tom, co mě v tu danou chvíli baví..

Jasně jsem uvedla v článku, že mne mrzí, že i když městská část Praha 10 sehnala částku, aby odkoupila dědictví po Čapkovi, nechce jej prasynovec K.S. odprodat pro účely prospěšné všem, ale dal přednost soukromé nabídce. Mohla tam být například uvedena podmínka, že kulturní pozůstalost (knihy, originály fotografií, rukopisy) by mohly do Národní knihovny, nebo podobné instituce.

Uvažte prosím, že u některých hodnot peníze nejsou vše - mnohem větší cenu má dílo, když je pospolu, než když bude roztříštěno po různých kupcích z aukcí.

+3/0
12.9.2013 7:34

J69i85ř93í 70P66l55a76v61s31k68ý 9950526531799

"ucely prospesne vsem" jsou pekna vec ... ale prachy jsou prachy. pro vas mozna penize nejsou vse, ale pak je zde nenulova mnozina tech, kteri proste pracuji pro docela obycejne penize, a pracuji tam, kde jim tech penez daji nejvic. ja osobne se klidne hrde priznam, ze k temto lidem patrim, nevidim jediny duvod, proc by se kdokoliv mel prizpusobovat zrovna vasim moralnim idealum, kdyz ma svoje, a o nic horsi. vase moralni hodnoty nejsou nikterak univerzalne platne, a samotny fakt, ze neco uprednostnujete vy jeste v zadnem pripade neznamena, ze to musi stejnym zpusobem uprednostnovat i kdokoliv jiny.

soucasny majitel velmi pravdepodobne nema nic proti prodeji statu - za predpokladu, ze stat nabidne vice ci alespon stejne, jako soukromy investor. pokud stat nabidku soukromeho investora nedorovna, pak neexistuje jediny duvod, proc by mel nekdo tu nabidku statu uprednostnovat pred ostatnimi. stat je pouze jednim z ucastniku trhu, a neni o nic "lepsi", nez kterykoliv jiny ... a neni tedy ani duvod, proc by mel tento stat mit jakekoliv "vyhody". ano, kdo CHCE, klidne muze dat statu "slevu" ... ale netusim, proc by ji mel povinne davat i nekdo, kdo zcela evidentne NECHCE. nejake "verejne blaho" rozhodne nema hodnotu triceti milionu, ktere statu do nabidky soukromeho investora chybi, a pokud mohu mluvit za sebe, pak ono "verejne blaho" nema hodnotu ani promile z teto castky.

+2/−1
12.9.2013 8:02

Z52d43e39n72ě77k 39W42e54r83n78h52a28r16t 6617245262618

Přesně tak. Pokud to stát (nebo město nebo památkový úřad, nebo třeba nějaké muzeum, to je už nepodstatné) chce zachovat, tak ať si to koupí, zcela v tržních podmínkách, za tržní cenu. Podle mého názoru by to byla rozumnější investice, než jaké denně vidíme kolem sebe.

0/0
12.9.2013 8:18

P19a82v49l97a 55B85r46y78c61h19t93o53v22á 5492564812925

Moc děkuji panu Wernhartovi :-) Přesně vystihl poměr nesmyslných investic okolo nás a investici do něčeho, co je NEVRATNÉ, POKUD SE TO ZNIČÍ. Pokud nový ministr kultury po volbách bude chtít pracovnu Karla Čapka zachránit, tak již bude pozdě...

+1/0
12.9.2013 8:35

P36a68v85l30a 42B47r87y24c11h24t28o48v49á 5242474142175

Pane Plavský, nejde o moje morální hodnoty a rozhodně ani o to, že by se jim někdo měl přizpůsobovat :-) Nezapomeňte, že toto téma jste zde otevřel Vy. (Navíc v mém oboru z toho, co lze dělat, si lze také vybírat - nejde o peníze, cena je vždy v podstatě stejná jak u IT grafiky, tak i u návrhů či realizace jiných projektů.)

A co se týká tržní ceny, tak nejde o to, že by měl majitel prodat pod cenou, ale pokud jste článek opravdu četl, tak tam uvádím, že naopak stát by mu mohl doložit ten rozdíl, když už má na takový blbosti, jako byl projekt S-karta (miliardové náklady a nakonec bude zrušen).

Prosím o pochopení článku tak, jak je napsán...

+1/0
12.9.2013 8:40
Foto

V86á68c14l80a96v 56C91h92u26c30h47m11a 6715391948456

Jistě, nikdo nemá povinnost prodávat levněji státu. O tom jsem se v článku ale ani nedočetl, vy ano, že o tom píšete?

0/−1
12.9.2013 8:46

P22a35v55l40a 40B75r45y61c83h53t70o27v40á 5212934562485

Děkuji, už jsem panu Plavskému psala, že v článku není o povinnosti prodávat státu levněji také psáno. Naopak, při plýtvání státu je 30 mil poměrně malý rozdíl v ceně. Vemte si například, že rekonstrukci brány Věznice Bory vyhrála firma, která ji bude dělat za 10 milionů - jednu bránu do basy!!!

O tom plýtvání v Borech jsem psala zde: http://pavlabrychtova.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=303898&bk=99927

+1/0
12.9.2013 8:51

J14i61ř87í 77P22l38a21v92s37k26ý 9260496231389

autorka si stezuje, ze majitel se zachoval tak podle a nesportovne, ze radeji proda soukromemu investorovi za osmdesat, nez statu ci mestu za padesat ... na cemz ja osobne neshledavam nic nelogickeho, ani nemoralniho. na trhu proste rozhoduje nejvyssi nabidka, bez ohledu na to, od koho takova nabidka je.

0/−2
12.9.2013 8:57
Foto

V84á33c12l37a88v 90C73h76u20c33h52m96a 6525851748626

Autorka si nestěžuje, autorka konstatuje, že je smutné, když ani příbuznému Karla Čapka nezáleží na zachování hodnoty, kterou dům představuje.

+2/−1
12.9.2013 9:06

Z36d90e61n67ě76k 17W67e10r95n43h46a13r58t 6287215692258

S tím, abych někoho soudil jen podle pár článků, jsem docela opatrný. Vím o podobném případu, kdy se naopak majitel snažil něco zachránit a veškeré úřady se na něj vykašlaly, takže to nakonec prodal, protože mu nic jiného nezbylo. Pak byl pochopitelně prohlášen za barbara, který zničí památku v honbě za ziskem. Kdo ví, zda toto není podobný případ a těch padesát milionů není chabá a opožděná reakce úřadů, když už je majitel v situaci, že to prodat zkrátka musí a vše je již dohodnuté...? Vůbec by mě to nepřekvapilo...

0/0
12.9.2013 9:16
Foto

V85á93c37l83a15v 64C74h36u51c64h34m24a 6855351288736

Mně taky ne.

0/0
12.9.2013 9:45

J22i89ř58í 61P70l17a26v44s37k91ý 9570366731609

opravdu si myslite, ze by se nasel jeden jediny clovek, kteremu by nejaka ta hodnota, kterou dum predstavuje, stala za tricet milionu, ktere bud dostane, nebo nedostane ? ono se strasne snadno rozhoduje o tom, co by mel cizi clovek udelat za svoje vlastni penize ...

predpokladam, ze majitel by nemel nic proti tomu, pokud se lide, kterym zalezi na zachovani hodnoty, kterou te dum predstavuje, pekne mezi sebou slozi a nabidku ppf preplati ... ale dokud se ma to "zachovani kulturnich hodnot" tykat jenom penez majitele, tak naprosto chapu, ze u nej tricet milionu prevazi libovolnou kulturni hodnotu.

0/0
12.9.2013 9:22
Foto

V14á40c37l37a98v 80C34h30u30c35h85m41a 6355511428846

S vámi je to těžké. Vy vidíte vše jen optikou dražebního kladívka. Zachovat hodnotu lze i bez něj. Cena nebývá vždy jen jediná dohodnutá podmínka prodeje.

+1/0
12.9.2013 9:48

J19i18ř28í 38P46l37a62v18s53k78ý 9770926551229

jisteze to vidim optikou drazebniho kladivka ... nebot to je jedina optika, kterou jsem ochoten praktikovat v pripade meho majetku, a stejne tak respektuji, ze podobnou optikou muze k prodeji sveho majetku nahlizet i kdokoliv jiny. ano, majitel se MUZE zachovat i jinak, pokud sam bude chtit - ale pokud z libovolnych duvodu chtit nebude, pak na prostem "strictly economic" neni nic spatneho. spilat majiteli jenom proto, ze se zachoval tak, jak on sam uznal za vhodne, a ne tak, jak by se libilo zrovna me, to bych si nikdy nedovolil ... prave proto, ze ocekavam, ze ostatni nebudou pro zmenu me kecat do vyuzivani meho majetku.

0/0
12.9.2013 12:23



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.